čtvrtek 3. února 2011

Rok tygr a rok zajíc

Už tak od poloviny loňského roku vím, že právě dnes nastane ta chvíle, kdy podle čínského kalendáře rok tygra vystřídá rok zajíce. Mám pocit, že letos se to snad poprvé tolik řeší. Normálně bych remcala, že se zase odvádí pozornost jinam, že se nás to netýká a že už se lidi fakt nudí. Tygr nás ale doma loni dosti pokousal. Co pokousal, ohlodal téměř na kost! Začalo to, když nebyl ještě vlastně vůůbec na světě. Už si chytal půdu a den před štědrým dnem nám odešla trouba. Zrovna, když jsem v ní měla vánočku! Zesnula se skřípěním ventilátoru, který se na závěr definitivně zasekl. Troubu jsme vlastnili osm let a to mi nepřijde jako zase tak závratně dlouhá doba. No nic, na jaře jsme se Živitelem pře internet objednali troubu novou. Když se později definitivně zato však velmi tiše odporoučela lednice, vysavač a na konec ještě pračka, už jsme počítali týdny do konce tygra. O moc více elektrospotřebičů už se u nás nenachází (snad kromě počítače, na kterém to sepisuju). Přišel silvestr a já si myslela jak už si brzy oddechnu. Ještě než začali jakékoliv oslavy, přestal ovšem topit kotel. Rozloučila se s námi nějaká velmi důležitá součástka potřebná k jeho správnému fungování. Další čtrnáct dní tu byla celkem zima než Živitel diagnostikoval ventilátor, objednal ho a vyměnil. Prima! Sice máme lokální topidla (konkrétně krb a kachlová kamna), ale v běžném provozu kolem vození dětí do školy, ze školy, na kroužky a z kroužků jde oheň v těchto jen velmi těžko udržovati. Tudíž jsme konec tygřího roku očekávali se zuby zaťatými a se strachem zapínali rychlovarnou konvici i počítač...
Dnes začíná rok mírumilovnější, rok zajíce. Pokud se tomuto plachému zvířátku povede zastavit příval pohrom, úrazů (hned tři členové širší rodiny si způsobili nožní nepříjemnost - mezi nimi i já) a krizí (mnoho dlouholetých vztahů se bohužel rozpadlo), nastuduju toho o čínském kalendáři víc. To abych příště dopředu věděla, že se řítí katastrofické období, dům rovnou podpálila a prchla do lesů.

2 komentáře:

  1. Dnes ráno v práci zrovna proběhla debata na téma "rok zajíce", že prý to má být nejhorší rok za posledních x... :-)) Tak nevím, já měla ten definitivní závěr roku tygra opravdu výživný, nic horšího už nepotřebuju...

    OdpovědětVymazat
  2. mischko tos mě vyděsila! Taky myslím, že svůj díl jsem dostala. Poučena jsem dostatečně :).

    OdpovědětVymazat