středa 6. února 2013

Fazolový koláč

Původně jsem měla záměr vytvořit francouzský quiche. Dělala jsem ho v létě a moc nám chutnal. Ale tentokrát se mi moc nechtělo do tukového křehkého těsta. Nakonec jsem tedy použila těsto na pizzu, kynuté, jednoduché, jen je třeba opravdu ho nechat kynout přes noc. Recept jsem vzala tady, přepočítala a upravila množství droždí.



Fazolový koláč

300g hladké mouky
160ml vody
1 lžíce olivového oleje
1/2 lžičky soli
1/4 lžičky sušeného droždí (může být i o něco méně)

Uhněteme těsto až je hladké, já použila domácí pekárnu, ale hodí se i kuchyňský robot. Těsto dáme do lednice, přykryjeme aby neoschlo a necháme do druhého dne. Hodinu před pečením vyndáme z lednice a necháme ohřát. Vyválíme a roztáhneme jednu větší nebo dvě menší placky (mě to vyšlo do dvou forem o průměru 22cm) Placky vytáhneme větší než je forma, položíme až přes kraj a potom přesahující těsto srolujeme ke dnu formy. Tak nám vzniknou silnější, pevné kraje. Těsto můžeme před plněním potřít olivovým olejem. Nápň dáme na těsto tak, aby převýšila jeho okraje cca o 1cm. Těsto v troubě naroste a rozdíl se srovná. Poté necháme pár minut odpočinout a dáme péct do trouby na 200°C asi na 30 minut. Po vyjmutí z trouby necháme lehce vychladnout, řez bude pak hladší.

Náplň
250g směsi červených a bílých fazolí
1 kysaná smetana
200g strouhaného eidamu nebo jiného sýra
2 vejce
sůl
provensálské koření mleté (nebo jiné vhodné koření)

Přes noc namočené fazole uvaříme doměkka a necháme schladnout. Poté smícháme s ostatními surovinami na hustou kaši, dosolíme, dochutíme a naplníme směsí těsto ve formách.




1 komentář:

  1. Dekuji za skvely recept.Uz jsem vyzkousela i Vasi kvaskovou oriskovou babovku a svestkovy( v mem pripade broskvovy)kolac. Vyborne.Budu se vracet. Eva

    OdpovědětVymazat